Seuraavaksi oli vuorossa Lowrancen autopilotin asennus. Paketissa tulee matkassa kaikki mitä tarvitsee perusasennukseen:
NAC-1 autopilotin tietokone, PUMP-1 hydraulipumppu, POINT-1 suunta ja gps sensori, Auto/standby-painike,
NMEA 2000 osat ( N2K jakotukki, 2ft, 6ft ja 15ft N2K johdot, N2K virtajohto ja päätevastukset ),
Hydrauliasennussarja ( hydrauli öljy, NPT-kartionipalliset 2 x t-liittimet, 90° ja suoraliitin, sekä sama setti uudempiin Baystareihin käyviä ORB-liittimiä )
Suunnittelun jälkeen leikkasin sopivan kokoisen vanerilevyn, jonka maalasin ja kiinnitin pulpetin alla olevaan alumiini seinään.
 |
PUMP-1 asennetuna. |
Pumpun tassujen alle laitoin kumit vähentämään mahdollisia ääniä.Minun Baystarin ruoripumppu oli vanhoilla NPT-kartiokierteillä. Ensinmäiseksi t-haarat ja suoraliitin ruoripumpun taakse kiinni kierrelukitteen kera. Seuraavaksi Autopilotin pumpulle, sekä ohjaus sylinterille menevät letkut kiinni. Hydrauli puolen asennukset tarvitsevat enään ilmaamisen.
 |
Letkut kiinni ruoripumpussa |
 |
Letkun kiinni PUMP-1 :ssä |
Seuraavaksi elektroniikka puolen asennukseen, jonka aloitin NMEA 2000 verkon asennuksella. Joka oli helppoa liittimien ruuvaamista kiinni blugeihin kytkentäkaavion mukaan. Virran otin NAC-1 ja NMEA 2000 verkolle suoraan sulaketaulusta.
 |
Kytkentäkaavio |
Muutamia kuvia asennuksen eri vaiheista
 |
Asennus valmiina |
Point-1 kompanssin asensin pulpetin päälle.
Seuraavaksi täytettiin hydraulijärjestelmä ensiksi ruoripumpulla, jonka jälkeen otettiin plotterista autopilotti käyttöön ja tehtiin ilmaus loppuun ruori- ja autopilotin pumpun avulla.
 |
Asetukset, autopilotti käyttöön otto ja seuraa ohjeita mitä tulee Helppoa |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti